onsdag 28 mars 2012

Vila I Frid....

Idag somnade min lilla Mormor in. Hon var sådär
snäll, söt och rar som en mormor ska vara. 
Hon kommer alltid vara saknad hos mig.

Mormor
Kommer aldrig glömma jularna hos dig och morfar, 
hur du skyndade på med disken för att vi barn skulle 
få öppna våra klappar så fort som möjligt, och när
vi fick sova i era nytvättade, manglade lakan, och frukosten
morgonen efter. Hur du tog hand om grannkatten och köpte fisk fileèr
till honom utan att säga något till hans matte. Hur jag kom 
 cycklande på gårdsplanen och du och Morfar satt på eran parkbänk
 och drack kaffe. Hur smarrigt din ris alà malta 
med jordgubbar smakade. Hur omtänksam och sprudlande du var......









Tack för allt Mormor, du kommer vara evigt saknad.

VILA I FRID

Ingrid Lindvall

1922-07-01    2012-03-28


3 kommentarer:

  1. Jätte fint skrivet Jocke <3 vi kommer sakna henne så mkt :(

    SvaraRadera
  2. Jag har gråtit en skvätt igen efter dina fina ord och bilder om min kära mamma
    och din mormor.

    /mamma Inger

    SvaraRadera
  3. Fina ord om vår kära mormor. Jag kommer sakna henne mycket. Nu får vi leva med alla fina minnen vi har. Många kramar Marie

    SvaraRadera