lördag 24 mars 2012

Homemade alà Jocke Lindvall!

Helt plötsligt låg den där helt klar, mitt första hemgjorda tailbete.

Inte ett dugg svårt var det heller, allt som gick
åt var: 12cm rundstav (kvastskaft), 2st kulbly, 2st rostfria
skruvöglor, 2st cup washers, svart lackfärg och klarlack från
biltema, och lite guldglitter spray från Lisas snickarlåda
från jobbet. En grovgängad skruv och en väl avvägd jigg. 
Plus lite annat skit, lim och sandpapper mm.
Tycker den blev helt ok för att vara den första, fler 
kommer det att bli, måste nog bara köpa på mig en 
airbrush och lite fina färger sen kan ni lägga beställningar hehehe!





Angående gången så är den kanon!
Namnet däremot är inte bestämt så kom med förslag,
och generös som jag är så kommer vinnaren av bästa namn
bli belönad av ett bete.


Tight lines!!

7 kommentarer:

  1. Ser nice ut.vad kör du för storlek på kroken.Finns det inte risk att dom missar.vad väger mästerverket

    SvaraRadera
  2. Ska bli 2st krokar på nästa, kunde inte sätta öglorna där jag vill pga blyet. 65gram

    SvaraRadera
  3. Nu har jag också hittat hit.Angående namnet så är väl storfan tail ett kanon namn.

    SvaraRadera
  4. He he ja den var bra! Blir nog fan du som tar hand om betet kanske.

    SvaraRadera
  5. Jag tycker PIMPIM-draget är ett riktigt bra namn

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jäklar, varför tänkte jag inte på det. Ös på med förslag nu så ska vi se vem som får det.

      Radera
  6. Den ska heta bullit tycker jag

    SvaraRadera