onsdag 5 september 2012

Nya grejer igen!



Nu när abborrarna är på väg in i maren ute i stugan
så kunde jag inte hålla mig från att köpa nya lättare grejer 
för kommande jiggfiske därute.
Kollade runt lite på nätet och fastnade för en 
Shimano exage 1000 RCDH med 0,12mm flätlina på tradera. 
Efter lite budande så fick jag den för 550kr plus frakt, helt ok.
Spöt hittade jag på Olssons Fiske i Tierp, ett Berkley SSGS Titanium 7fot 5-15g
och det fick jag ge 800kr för så det blev helt överkomligt set som lämpar sig
perfekt för dom randiga.

Nu ska jag bara försöka komma iväg och fiske oxå, var ett tag
sen jag hade en seriös fiskedag och inte bara några
kast från bryggan.

I helgen bär det iväg till Norrköping för svampplockning
och lite annat skoj. Det blir grejer det, sist jag var där och 
plockade svamp, fyllde vi en hel flyttkartong med "gulingar".
100liter!!!!!! På tre man och två timmar!!!
Ser verkligen fram emot det, tar givetvis med mig kameran
så på måndag får ni se resultatet!

Hade Gott!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar