måndag 17 september 2012

Kung Av Nypan!

I lördags var det dags för  KUNG AV NYPAN igen.
Det är en liten gäddtävling som vi kör varje vår/höst nere
i Nyköping. Många är vi inte, bara tre stycken, jag, Tobbe Närholm
och Micke Eklund, men kul har vi. I år hade Micke bestämt sig för att han skulle
 köra skeddrag hela dagen, men det visade sig vara en helt fel taktik då 
gäddorna var mer sugna på buster jerks.

Tobbe tog snabbt ledningen med två noll men jag och Micke kontrade
lite senare och när det var dags för fika så stod det 2-2-2.
Efter pausen bytte vi ställe och det var ett tag ganska jämt tills
Tobbe ryckte iväg ännu en gång med ett par gäddor.

Vid sista stället som skulle fiskas av stod det 6-4-2
och jag tänkte att nu jäklar ska jag ta igen dom två gäddorna Tobbe
ledde med. 15 minuter kvar av tävligen var det när jag fick min femte och
Tobbe började se lite nervös ut. I med grejerna igen och PANG. Jaaa skrek jag, 
medans Tobbe skrek neeej. Gäddan for rakt upp i luften, öppnade sitt gap och 
skakade sig loss. Måste jag säga att jag och Tobbe bytte ord med varandra i   
samma ögonblick som den försvann!?
Tävlingen var slut och Tobbe stod som segrare för andra 
gången i rad.
När vi åkte mot bryggan så stannade vi till vid en liten
vass som kan vara ganska okej fiske vid. Där tappade vi 3-4st och
fick några, och vinnaren avslutade med att ta en 5 kilos som stretade 
på bra innan den kom in till båten.
Till slut så kunde vi räkna in 17gäddor och några efter och tappade, 
så dagen blev väldigt lyckad.


Tobbe "Döskalle" Närholm!


Grattis till segern Tobbe och tack grabbar för en kul
halvdag på sjön, i vår kör vi igen!

Tight Lines!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar