söndag 26 februari 2012

Stugan!

I helgen var det stugan som gällde, körde en halvdag ismete 
nere på maren i lördags, men det var kasst. En liten gädda kom upp
och ett gäng som tog mörten, släppte och lämnade små bitmärken 
efter sig. Antagligen var dom i samma storlek som
den som fick syna ovansidan på isen.

På söndagen snickrade jag klart en "kista" som jag började med 
i somras. Den blev kanon bra och har en gjuten plats i
köket, där den fungerar som sittplats och att ha massa saker i.
Det ska sägas oxå att allt trä är gamla lastpallar som
jag fick över på jobbet. Ganska stor blev den, 50x50x140cm!







Har gett mig sjutton på att jag ska hitta på nåt slags bete 
till argsinta vårgäddor oxå, men det går långsamt framåt.
Har i iaf lärt mig hur man gör en ögla av en
rostfri 2mm stel ståltråd som ser snygg ut och 
som kommer att hålla. 



Hade gott!


3 kommentarer:

  1. Jätte fin kista. Du kan lite "skit" du! :-)

    SvaraRadera
  2. Tackar tackar som Meja säger. Hur ska vi kunna se till att som tittar på våra bloggar lägger en komentar Milan? Ska vi tvinga dom, hehehe!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja precis får väl göra det! hehe Kan ha det som "inträde" till att kolla på bloggen ;) hehe

      Radera