söndag 19 februari 2012

Ismete!

Allt gick som tänkt och det första ismetepasset efter gädda
var ett faktum i lördags. Började i hamnen i Nyköping men det
hände inte ett enda dugg på två timmar så jag
beslöt mig för att åka till en mindre sjö som jag fiskade 
i för många år sen. 
Väl framme vid sjön så såg jag att snön på isen
var helt orörd, varför tänkte jag. Är isen inte tjock nog?
Ja ja, nu är jag ju här, ut på isen och borrade ett hål, 25cm kärnis, bra där
tänkte jag, det är ofiskat på länge, nu smäller det snart.
I med mörten och upp med spöt på klykorna, rigga vippan, 
allt klart. Jäkla mört och va pigg det fällde direkt, och linan löper
ut i rask fart, ehh, gädda? Jajemen, mothugget sitter och efter en kort drill kommer 
en halvmager 3kgs upp som piggt simmar tillbaka efter vägning.
Fan så fint, vilken början. Riggar upp alla fyra spöna men det blir 
inget mer. Ja ja, nollan är spräckt för säsongen och som 
ett plus så kom det en stor örn och sneglade på mig. 
Nästa helg tar jag nya tag ute i stugan tillsammans med Crippa (TeamLerman)
och kanske DanneBonnlurk från jobbet, det blir kul.


Kallt som.......må det bli vår snart!


Stelfruset träd ;) 


Nya spöhållare till ismetet, funkade perfekt!
+ Spöna kommer upp från snön, billigt.
- Man måste ha en skruvdragare och borr med sig.

Tight Lines!!




1 kommentar:

  1. Det ser väldigt kallt ut.. men väldigt vackert! :)

    SvaraRadera