måndag 9 april 2012

Påskhelg i Bergshyddan!

Hela påskhelgen var jag, Lisa och Meja ute i stugan och slappade. 
Första dagen var det snö och regnväder som alla vet 
och dagen tillbringades i soffan framför tvn, skönt som bara
den var det. Ett plus var att vi hade ca 20 extrakanaler att
titta på, varför vet jag inte, men väldigt passande var det. 
Jag hann förstås att kasta några kast från bryggan oxå
och gäddorna var i farten. 6 st små rackare upp till 3kg blev
det +fyra tappade och runt 5-10st följare. Alla var smällfeta
och kompakta! Efter 30min så var jag helt stelfrusen och var 
tvungen att retirera in till stugvärmen igen.


Dagen därpå så var jag nere igen och testade men då
var gäddorna som bortblåsta. Fick en till slut och satte kort därefter mitt
jerkbait i botten. Satan, satan, satan, det var nämligen det enda 
betet jag hade med mig. Ja, ja, så kan det gå.
Hem till brudarna igen och där väntade krattan.
Rensade upp en jäkla massa löv och snyggade till i trädgården 
och eldade upp gammalt bråte som låg och skräpade under boden.

Igår så åkte vi in till Tyresö slott och tittade lite och njöt 
av vårvärmen. Hittade även ett par fina ställen som måste testas 
nästa gång vi åker utåt Brevik igen. 


På kvällen blev det oxfilè med potatisgratäng och kantarellsås.
Och en jäkla massa spelande med mobilerna. RUMBLE säger
jag bara, kul som bara den.



Kom även på att man kanske kunde blåsa upp gummibåten
och paddla ut för att försöka rädda jerkbaitet jag satte, och visst
gick det. Betet verkar ha lika många liv som en katt. Förra gången den 
satt i samma vass var förra våren, men då räddades den två veckor senare
från lindern.

Hade gott!!





1 kommentar:

  1. Vilken härlig påsk ni verkar ha haft fast jag saknade er. Ses om en vecka iallafall. Kram

    SvaraRadera